Seminaria, wystawy, targi
Promocja żywności

Dział prowadzony z dofinansowaniem:

  • Funduszu Promocji Mięsa Wołowego
  • Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego
  • Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych

KONTAKT:
KRAJOWY ZWIĄZEK REWIZYJNY SPÓŁDZIELNI "SAMOPOMOC CHŁOPSKA"
00-950 Warszawa, ul. Kopernika 30

Koordynator projektu
„Smaki z geesu czyli spółdzielnie na wystawach i targach”

Monika Beata Ostrowska
e-mail: ostrowska_m@wp.pl
Kom. 506-616-618

Smaki z geesu czyli spółdzielnie na wystawach i targach

Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” 30 września 2019 r zakończył  realizację I etapu zadania „Smaki z geesu czyli spółdzielnie na wystawach i targach” finansowanego z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.

            Celem zadania było dofinasowanie uczestnictwa Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” posiadających masarnie, ubojnie lub prowadzących sprzedaż wyrobów mięsnych podczas pokazów i targów promując wśród konsumentów spożycie wyrobów z mięsa wieprzowego.

Realizacja I etapu zadania odbywała się przez 6 m-cy tj. od 1 kwietnia do 30 września 2019 r. Z dofinansowania za przeprowadzenie promocji połączonej z degustacją wyrobów z wieprzowiny skorzystały Spółdzielnie „Samopomoc Chłopska” w Baranowie (woj. lubelskie) Kurzętniku z/s w Marzęcicach (woj. warmińsko-mazurskie), Pruszczu (woj. kujawsko-pomorskie), Szadku (woj. łódzkie) i Wisznicach (woj. lubelskie). Spółdzielnie wzięły udział w imprezach lokalnych i krajowych m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Tańców Godel w Baranowie, Festiwalu „Na kulinarnym szlaku wschodniej Polski” w Nałęczowie, Festiwalu Smaku w Biskupcu i Grucznie oraz XIII Targach Żywności Ekologicznej i Tradycyjnej w Skierniewicach. Spółdzielnie „SCh” wzbogacają podczas tych imprez różnorodność prezentowanej oferty w zakresie wyrobów mięsnych m.in. dzięki zachowaniu tradycji w produkcji wyrobów z mięsa wieprzowego.

Biuro Analiz i Strategii Krajowego Ośrodka Wparcia Rolnictwa opracował na podstawie danych GUS, Komisji Europejskiej i IERiGŻ-PIB raport z którego wynika, że spożycie wieprzowiny w Polsce na jednego mieszkańca maleje. W 2015 roku wynosiło 41,4 kg a w 2018 wynosiło 40 kg, wg prognoz w 2019 roku wyniesie 39 kg.

Wieprzowina wciąż cieszy się niezbyt dobrą opinią i według specjalistów do spraw żywienia jej wartości odżywcze są znikome, a ten czynnik jest jednym z głównych decydujących o wyborze danego rodzaju surowca mięsnego. Dzisiejszy konsument zwraca uwagę nie tylko na szybkość przygotowania i smak danego produktu, ale także na jego walory prozdrowotne. Kupujący jest nie świadomy tego, iż hodowcy i producenci dbają, aby wieprzowina charakteryzowała się mniejszą zawartością tłuszczu, korzystnym profilem kwasów tłuszczowych,  zawierała mniej „złego” cholesterolu, mniej kalorii i była cennym źródłem witamin i dobrze przyswajalnego żelaza.  Na opinie konsumentów wpływają także informację o chorobach zwierząt stanowiących zagrożenie dla zdrowia spowodowane spożyciem mięsa ( ASF – Afrykański pomór świń lub dioksyny), wpływając na okresowy spadek zakupu. Dlatego bardzo ważne jest, aby kształtować prawdziwy wizerunek mięsa wieprzowego i uświadamiać konsumentów o faktycznej wartości mięsa wieprzowego podczas prowadzenia działań promocyjno-degustacyjnych z dofinansowaniem Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Ogółem w trakcie realizacji I etapu zadania z dofinansowania z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego w ramach realizowanego przez KZRS „SCh” zadania „Smaki z geesu czyli spółdzielnie na wystawach i targach” skorzystało pięć Spółdzielni na łączna kwotę 9.797,78 zł. Dzięki pokazom i prowadzonym degustacjom spółdzielnie promowały spożycie wyrobów z mięsa wieprzowego wśród konsumentów. Różnorodność działań informacyjno-promocyjnych jakie prowadzone były podczas targów, pokazów i imprez wystawowych przyczynia się do wzrostu świadomości szerokiej rzeszy konsumentów, którzy w większym zakresie poznali i docenili walory rodzimej wieprzowiny.

W ramach realizacji zadania prowadzona była strona internetowa www.kzrs.pl zakładka Promocja Mięsa Wieprzowego, na której zamieszczane były informacje o prowadzonych przez KZRS „SCh” działaniach, wydano również kalendarz trójdzielny na rok 2020 w ilości 700 sztuk, które dostępne były na stoiskach promocyjno-degustacyjnych do bezpłatnego nabycia przez odwiedzających imprezy i targi.

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w II etapie zadania, które Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” realizował będzie do 31 marca 2020 r.

Monika Beata Ostrowska



Artykuł napisano z dofinansowaniem Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego w ramach realizowanego rzez KZRS „SCh” zadania „Smaki z geesu czyli spółdzielnie na wystawach i targach.”

Copyright © 2007 KZRS. Wszelkie prawa zastrzeżone.