Fundusze promocji
01
Fundusz Promocji Mięsa Wołowego
Promocja polskiej wołowiny w polskiej spółdzielczości
Artykuł w “Rolnik Spółdzielca” listopad 2020
Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” od kilku lat prowadzi projekty promocyjne, dofinansowane z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego. W tym roku rozpoczął realizację zadania „Promocja polskiej wołowiny w polskiej spółdzielczości” grupą docelową są głównie dla pracownicy handlu w spółdzielniach „Samopomoc Chłopska”, spółdzielniach Społem, spółdzielniach produkcyjnych, spółdzielniach socjalnych oraz spółdzielniach pracy. Celem projektu jest przygotowanie osób zajmujących się sprzedażą tego produktu do dyskusji z konsumentami o prawdziwych zaletach wołowiny.
W Polsce poziom spożycia wołowiny jest mniejszy niż w Unii Europejskiej. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez IERiGŻ–PIB w 2018 r. statystyczny Polak spożył średnio 3,3 kg mięsa wołowego w ciągu roku. Jednocześnie konsumpcja wołowiny w UE w 2018 r. wyniosła ok. 11 kg na osobę. Analizując wyniki przeprowadzonych badań można określić przyczyny dość niskiego spożycia mięsa wołowego w Polsce. Jednym z czynników mających wpływ na zmianę struktury spożycia mięsa jest wzrost dochodu konsumentów. Jednym z czynników determinujących zmiany zachowań konsumentów na rynku żywnościowym jest ich edukacja żywieniowa. Coraz bardziej istotny wpływ na poziom i strukturę spożycia mięsa mają zalecenia żywieniowe, rekomendowane przez organizacje międzynarodowe zajmujące się problematyką wyżywienia ludności. Zwiększenie konsumpcji wołowiny w Polsce zależy przede wszystkim od poziomu świadomości przedstawicieli handlu bezpośredniego. Konsument ufa sprzedawcy i oczekuje od niego fachowej porady. Niski poziom świadomości sprzedawcy na temat wołowiny przekłada się na niski poziom jej sprzedaży.
Zadanie „Promocja polskiej wołowiny w polskiej spółdzielczości” będzie składało się z dwóch seminariów po 40 osób każde, z częścią wykładową i zajęciami warsztatowymi oraz towarzyszących seminariom działań promocyjno-informacyjnych. Seminaria będą trwały po trzy dni, ich tematyka będzie składała się z następujących bloków tematycznych:
– Wiedza o wołowinie i jej znaczeniu w prawidłowym odżywianiu,
– zajęcia warsztatowe pod hasłem „Wołowina w handlu, gastronomii i w kuchni”,
– trening umiejętności komunikacyjnych i sprzedażowych.
Program seminarium uzupełniany będzie bieżącymi informacjami np. o rozwoju sytuacji w zakresie rolniczego handlu detalicznego, dobrostanu zwierząt. Wykładowcami będą naukowcy i eksperci z wiodących uczelni i ośrodków naukowych oraz uznani trenerzy. Uzupełnieniem wykładów i zajęć warsztatowych będą spotkania z producentami wyrobów z udziałem mięsa wołowego głównie z małych spółdzielczych zakładów przetwórczych.
Jeśli chcecie się Państwo dowiedzieć co zrobić, aby zachęcić klienta do zakupu mięsa wołowego, nauczyć się odpowiedniej komunikacji z klientem, uzyskać wiedzę na temat wartości zdrowotnych, odżywczych i smakowych wysokiej jakości wołowiny oraz metod ekspozycji mięsa wołowego w sklepie zapraszamy do wzięcia udziału w naszych seminariach, które odbędą się w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym KZRS „SCh” w Warszawie, ul. Odrębna 4. Zainteresowanych prosimy o kontakt
tel. 22/826-41-26,
email: [email protected]
W związku z dynamiczną sytuacją epidemiologiczną w kraju związaną z koronawirusem SARS-CoV-2, nie możemy zaplanować dokładnej daty seminariów, jednakże mamy nadzieję że będzie to możliwe w I połowie 2021 roku, o czym będziemy Państwa na bieżąco informować.
Monika Beata Ostrowska
Wydanie niniejszego artykułu zostało dofinansowane ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego w ramach realizowanego przez KZRS „SCh” zadania „Promocja polskiej wołowiny w polskiej spółdzielczości”.
I ETAP – PODSUMOWANIE
W dniu 31 grudnia 2020 roku, Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” zakończył realizację I etapu zadania „Promocja polskiej wołowiny w polskiej spółdzielczości”, które było finansowane z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.
Zadanie będzie składało się z dwóch seminariów po 40 osób każde, z częścią wykładową i zajęciami warsztatowymi oraz towarzyszących seminariom działań promocyjno-informacyjnych. Grupą docelową są głównie pracownicy handlu w spółdzielniach „Samopomoc Chłopska”, spółdzielniach Społem, spółdzielniach produkcyjnych, spółdzielniach socjalnych oraz spółdzielniach pracy. Celem zadania jest przygotowanie osób zajmujących się sprzedażą tego produktu do dyskusji z konsumentami o prawdziwych zaletach wołowiny.
Zadanie podzielone zostało na dwa etapy. Podczas realizacji pierwszego etapu zadania trwającego 8 miesięcy, od 1 maja 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. zrealizowano działania przygotowawcze związane z zakupem materiałów szkoleniowych, które w celach promocyjnych otrzyma każdy uczestnik oraz wykładowca seminarium tj. zeszyt, długopis, teczka oraz drewniana deska ze schematem podziału tuszy wołowej, wszystko zapakowane w torbę. Na wszystkich materiałach, znajdowała się informacja o dofinansowaniu z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.
Na stronie internetowej www.kzrs.pl zakładka Promocja żywności, seminaria, wystawy, targi-Fundusz Promocji Mięsa Wołowego zamieszczono informacje o realizowanym zadaniu.
W listopadzie 2020 r. w branżowym miesięczniku „Rolnik-Spółdzielca” opublikowano artykuł zapowiadający realizację zadania.
W I etapie realizacji zadania ogółem wydatkowano 3.652,45 zł.

02
Fundusz Promocji Mięsa Wołowego
Promocja polskiej wołowiny i chowu bydła mięsnego w Kołach Gospodyń Wiejskich
Promocja polskiej wołowiny i chowu bydła mięsnego w Kołach Gospodyń Wiejskich.
Drugie i ostatnie spotkanie seminaryjne w ramach zadania „Promocja polskiej wołowiny i chowu bydła a mięsnego w Kołach Gospodyń Wiejskich” realizowanego z dofinansowaniem Funduszu Promocji Mięsa Wołowego, odbyło się w dniach 28 – 30 czerwca br. Tym razem na seminarium przyjechała 35 osobowa grupa z woj. Łódzkiego z gmin Szadek, Sieradz, Zduńska Wola, Łask i Burzenin. Rekrutacja odbywała się bezpośrednio w KGW i to tam decydowano czy pojadą Panie Przewodniczące, członkinie czy tez osoby związane z organizacją i ja wspomagające.
Program seminarium był jednakowy dla całego projektu, z ta różnicą że tematykę chowu bydła opasowego w gospodarstwie rolnym tym razem zaprezentował Piotr Kostusiak – młody naukowiec zajmujący się tą tematyką, znający ją także praktycznie, albowiem pochodzi ze środowiska wiejskiego.
Tak jak podczas pierwszego spotkania – podstawą seminarium były wykłady wysokiej klasy specjalistów ze świata nauki – Profesor Agnieszki Wierzbickiej, Profesora Jarosława Horbańczuka, Profesora Henryka Mruka; chodziło głównie o to, aby uczestnicy otrzymali wiedzę najwyższej jakości – naukową, udokumentowaną i rzetelną – taką, na której mogliby oprzeć swój przekaz w swoich środowiskach.
Podczas obecnego seminarium odbyły się także zajęcia praktyczne, warsztatowe – z Mariuszem Nowickim (kucharzem) i Markiem Kowalskim (przetwórcą). Charakterystyka i przeznaczenie kulinarne poszczególnych partii wołowiny, wołowina QMP a potem zajęcia z trzema rodzajami mięsa wołowego – polędwicą, zrazową i szynką wołową, w tym pokaz profesjonalnego dzielenia, wykrawania i obróbki – to zajęcia z kucharzem.
Gminna Spółdzielnia „SCh” w Szadku urządziła pokaz i degustację swoich produktów z udziałem mięsa wołowego. Wystawiono, tak jak w obecności pierwszej grupy, kilkanaście rodzajów wędlin i wyrobów, w tym kilka produkowanych w standardach systemu jakości żywności Jakość Tradycja. Degustowano tradycyjne kaszanki, wątrobianki, kiełbasy i salcesony. O spółdzielni, jej kooperacji z producentami mięsa, o dbałości o jakość wyrobów i ich promocji na nie tylko lokalnym rynku, mówił w swojej pogadance Marek Kowalski – Prezes Zarządu tej spółdzielni.
Miały miejsce także zajęcia skierowane bezpośrednio do KGW pod tytułem „Produkty regionalne i lokalne szansa dla KGW” poprowadzone przez Izabellę Byszewska – Prezesa Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego oraz zajęcia na temat Rolniczego Handlu Detalicznego zasady którego prezentowała Barbara Sałata z CDR Radom.
Szerszy i bardziej szczegółowy materiał zostanie zaprezentowany niebawem, po podsumowaniu realizacji zadania.
Opracowanie: Krystyna Chojnowska
Promocja polskiej wołowiny i chowu bydła mięsnegow Kołach Gospodyń Wiejskich
W dniach 14 – 16 czerwca br odbyło się seminarium w ramach zadania o powyższym tytule realizowanego z dofinansowaniem Funduszu Promocji Mięsa Wołowego. Audytorium seminaryjne stanowiła 52-osobowa grupa przedstawicieli środowiska Kół Gospodyń Wiejskich – oprócz Przewodniczących i liderek Kół w seminarium udział wzięli przedstawiciele Izb Rolniczych, związków kółek rolniczych i ich spółdzielni, osoby pracujące na co dzień z KGW.
Pewnym cieniem na realizacji przedsięwzięcia położyła się sytuacja stworzona przez Cowid-19 – na seminarium przyjechały osoby zaszczepione lub tzw. ozdrowieńcy .
Seminarium składało się z trzech typów zajęć – wykładów o wołowinie, szczególnie jej wartościach odżywczych, wykładów o prowadzeniu działań promocyjnych a trzeci rodzaj to zajęcia praktyczne, warsztatowe.
Tak więc podstawę seminarium stanowiły wykłady: „Wartość odżywcza i prozdrowotna mięsa czerwonego i jego znaczenie w diecie człowieka” Prof.dr hab. Jarosława Horbańczuka oraz spotkanie z hodowcą bydła opasowego Bogdanem Bujnowskim. Teoria promocji i prowadzenia działań promocyjnych zawierała się w wykładach „Promocja żywności poprzez jakość i wiedzę w procesie produkcji, sprzedaży i w środowisku konsumentów” Prof. dr hab. Henryka Mruka, oraz „Produkty regionalne i lokalne szansą dla Kół Gospodyń Wiejskich” zaprezentowanym przez Izabellę Byszewską – Prezesa Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego.
Podczas obecnego seminarium dużo było zajęć praktycznych. Gminna Spółdzielnia „SCh” w Szadku urządziła pokaz i degustację swoich produktów z udziałem mięsa wołowego. Wystawiono kilkanaście rodzajów wędlin i wyrobów, w tym kilka produkowanych w standardach systemu jakości żywności Jakość Tradycja. Degustowano tradycyjne kaszanki, wątrobianki, kiełbasy i salcesony. O spółdzielni, jej kooperacji z producentami mięsa, o dbałości o jakość wyrobów i ich promocji na nie tylko lokalnym rynku mówił w swojej pogadance Marek Kowalski – Prezes Zarządu tej spółdzielni.
Druga część zajęć warsztatowych to „Wołowina w handlu i kuchni – zastosowania kulinarne poszczególnych partii wołowiny” poprowadzone przez znanego warszawskiego kucharza – Mariusza Nowickiego. Charakterystyka i przeznaczenie kulinarne poszczególnych partii wołowiny, wołowina QMP – w wersji praktycznej to zajęcia z trzema rodzajami mięsa wołowego – polędwicą, zrazową i szynką wołową w tym pokaz profesjonalnego dzielenia, wykrawania i obróbki. „Materiał ćwiczeniowy” degustowano wieczorem podczas „Kolacji z wołowiną”.
Szerszy i bardziej szczegółowy materiał zostanie zaprezentowany w lipcu, po zakończeniu realizacji zadania.
Opracowanie: Krystyna Chojnowska
Opracowanie niniejszego artykułu zostało dofinansowane ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego w ramach realizowanego przez KZRS „SCh” zadania „Promocja polskiej wołowiny i chowu bydła mięsnego w Kołach Gospodyń Wiejskich.”
Promocja polskiej wołowiny i chowu bydła mięsnego w Kołach Gospodyń Wiejskich.
Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni „Samopomoc Chłopska będzie realizował zadanie pod takim tytułem. Będzie to zadanie promocyjne, dofinansowane przez Fundusz Promocji Mięsa Wołowego. Włączenie Kół Gospodyń Wiejskich do promocji wołowiny pozwoli poszerzyć działania promocyjne o obszary wiejskie i środowiska małych miast a także przenieść tamże wiedzę i informacje o nowoczesnych zasadach chowu bydła mięsnego.
Sytuacja na rynku wołowiny w ostatnich latach jest rozwojowa – był to rynek rosnący, zwiększało się zainteresowanie rolników chowem wołowiny, rozwijał się jej eksport, rosły ceny, nie tylko gotowego surowca ale również te płacone rolnikom. Przybywa wyspecjalizowanych gospodarstw rolnych produkujących wołowinę dobrej, powtarzalnej jakości, rośnie produkcja i pogłowie bydła niemlecznego. Powoli, ale wzrasta także spożycie wołowiny w kraju. Powyższe pozytywne procesy należy wzmacniać i wspierać – w omawianym zadaniu – przy pomocy prężnej i doświadczonej organizacji – Kół Gospodyń Wiejskich. Dwie sprawy są tutaj ważne – przekaz do konsumentów, także tych spoza dużych miast, o tym że na rynku jest już polska wołowina o dobrej, powtarzalnej jakości, niezaprzeczalnych walorach smakowych i odżywczych ale także do producentów o nowoczesnej hodowli bydła mięsnego z zachowaniem dobrostanu zwierząt i ochrony środowiska..
Ten przekaz i jego argumentacja będzie w tym projekcie zadaniem przedstawicielek KGW, a niniejszy projekt ma je do tej roli przygotować. Organizacja KGW jest wprost predysponowana do takiej misji, jest aktywna i opiniotwórcza, posiada wieloletnie doświadczenie i potwierdzoną skuteczność, a jej działaczki zostały wybrane w wyborach bezpośrednich w swoich środowiskach, mają więc tych środowisk uznanie i zaufanie.
Założenie jest następujące : ok. 80 osobowa grupa przedstawicielek KGW, podczas spotkań seminaryjnych pozna walory i zalety współcześnie produkowanej wołowiny i zdobytą wiedzę będzie przekazywała w swoich środowiskach. Uczestniczki zadania otrzymają dużą porcję wiedzy, opartej na wynikach badań naukowych i praktyce – o chowie bydła mięsnego, walorach i zaletach wołowiny oraz jej znaczeniu w prawidłowym odżywianiu. Poznają podstawowe produkty na bazie wołowiny bądź z udziałem mięsa wołowego. Podczas zajęć warsztatowych poćwiczą sposoby obróbki wołowiny w kuchni czy restauracji. Przejdą trening umiejętności promocyjnych.
Tak przygotowane będą mogły wiarygodnie prowadzić działania promujące chów bydła mięsnego i spożycie wołowiny w swoim środowisku.
Wnioskodawca, Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni „SCh” , przez ostatnich kilka lat prowadził wiele projektów promujących spożycie mięsa czerwonego – wołowiny i wieprzowiny, których głównym założeniem było budowanie rzetelnej wiedzy o tych gatunkach mięsa, ich zaletach i znaczeniu w odżywianiu, zmianach w chowie w zagrodzie rolnika, programach wsparcia systemów mięs jakościowych czy zmianach w technologii i przetwarzaniu. Podobne są też założenia opisywanego zadania. Tak jak zawsze, będzie ono realizowane we współpracy z wiodącymi uczelniami rolniczymi i ośrodkami naukowymi, liczymy także na współpracę z nowopowstałym Centrum Edukacji Żywieniowej.
Takie podejście z pewnością wpłynie na jakość i wiarygodność planowanych wykładów i innych zajęć podczas zakładanych seminariów.
Organizowanie i ustalanie przebiegu seminariów odbywało się będzie we współpracy ze środowiskiem KGW, z uwzględnieniem oczekiwań i możliwości.
Planowane są dwa seminaria po ok. 40 osób każde. Seminaria będą trwały po trzy dni, ich tematyka będzie składała się z następujących bloków tematycznych:
– wiedza o wołowinie – jej produkcji, przetwórstwie , bezpieczeństwie oraz znaczeniu w prawidłowym odżywianiu;
– współczesne standardy produkcji dobrej jakości wołowiny z zachowaniem dobrostanu zwierząt;
– aktualności z rynku wołowiny na świecie, UE i w Polsce,
– wsparcie produkcji dobrej jakości wołowiny, małe przetwórstwo i rolniczy handel detaliczny,
– podstawy marketingu rynkowego;
– zajęcia warsztatowe pod hasłem: wołowina w przetwórstwie, kuchni i gastronomii.
Program będzie uzupełniany o bieżące informacje resortowe. Zajęcia warsztatowe – ich zakres i sposób przeprowadzenia zostanie przedyskutowany i uzgodniony z uczestnikami. Ponadto podczas seminariów odbędą się spotkania z rolnikami prowadzącymi chów bydła mięsnego i odchów opasów a także spotkania z przedstawicielami małych podmiotów np. RHD lub GS „SCh” używającymi wołowiny w swojej produkcji. Seminaria odbędą się w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni „SCh” w Warszawie, ulica Odrębna 4.
Powyższe plany pokrzyżowała sytuacja epidemiczna w kraju – która nie pozwala już rozpoczynać działań. Niemniej zainteresowanych prosimy o kontakt.
tel. 22/ 826-41-26
email: [email protected]
Opracowanie niniejszego artykułu zostało dofinansowane ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego w ramach realizowanego przez KZRS „SCh” zadania „Promocja polskiej wołowiny i chowu bydła mięsnego w Kołach Gospodyń Wiejskich.”
Krystyna Chojnowska
Wydanie niniejszego artykułu zostało dofinansowane ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego w ramach realizowanego przez KZRS „SCh” zadania „Promocja polskiej wołowiny i chowu bydła mięsnego w Kołach Gospodyń Wiejskich.”

03
Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego
Młodzież Szkół rolnicznych jako przyszłóść rynku wieprzowego w Polsce
- Do smażenia najlepiej użyć schab polędwicy i szynki
- Do grillowania schab z kością, karkówka i boczek będą wyśmienite
- Pieczemy najlepiej duże kawałki aby nie wyschły szynki z kością , żeberek, schabu z kością
- A jeśli dusimy to najlepiej łopatkę, golonkę, żeberka, szynkę i boczek
- wiedza o wieprzowinie jej produkcji, nowoczesnym przetwórstwie, bezpieczeństwie oraz znaczeniu w prawidłowym odżywaniu
- funkcjonowanie i aktualności z rynku wieprzowiny w świecie, Unii Europejskiej i Polsce
- wsparcie produkcji dobrej jakości wieprzowiny, małego lokalnego przetwórstwa, przekazanie wiedzy z zakresu marketingu na tym rynku.
Opracowała: Aneta Englot
Zadanie „Młodzież szkół rolniczych jako przyszłość rynku wieprzowiny w Polsce ” dofinansowane z funduszu promocji mięsa wieprzowego04
Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych
Spółdzielcze pieczywo to jakość, smak i tradycja
05
Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych
Promocja pieczywa wśród młodzieży w Światowym Dniu Chleba - kontynuacja
Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” od wielu już lat zajmuje się promocją polskiej żywności, realizując projekty z funduszy promocji m.in. , zbóż i przetworów zbożowych, mięsa wołowego i wieprzowego. Jednym z pięciu projektów realizowanych obecnie jest skierowany do młodzieży projekt „Promocja pieczywa wśród młodzieży w Światowym dniu Chleba – kontynuacja ”.
Do produkcji pieczywa potrzebuje się trzech składników : wody, mąki oraz soli. Podłużny z chrupiącą skórką a na świecie w formie płaskiego placka a może okrągły… chleb… . Chleb nie jedną ma formę i doczekał się nawet swojego święta 16 października został w 1997 r. ogłoszonym Światowym dniem Chleba.
W związku z panującą pandemią COVID- 19 zmuszeni byliśmy obchody Światowego dnia Chleba i związaną z tymi obchodami promocją pieczywa wśród młodzieży przenieść na wiosnę 2021r.
Chlebowe ciekawostki:
- Szukając kulinarnych inspiracji w światowych kulinariach spotykamy się z pieczywem z wielu rozmaitych wersjach w Indiach naan i chapali jada się jako dodatek do większości potraw, pieczywo w formie placków zastępuję nawet sztućce
- Z pozoru meksykańska tortilla znacznie więcej wspólnego ma z naleśnikiem ale uznawana jest za rodzaj chleba, zresztą bardzo popularnego w Polsce szczególnie wśród młodzieży .
- W krajach Arabskich spotykamy się z pitą a w Izraelu z macą
- W Rzymie chleb odgrywał rolę polityczną, obywatele mieli żądać chleba i igrzysk, domagając się zaspokojenia ich najważniejszych potrzeb, rozdawanie chleba przez rządzących miało uspokoić nastroje społeczne i zapewnić poparcie ludu.
- Chleb od czasów starożytnych był towarem niezwykle cenionym w Egipcie umieszczano go w grobowcach jako jedno z obowiązkowych dóbr którymi zmarli mieli się cieszyć w zaświatach
- Choć rozwój branży piekarniczej kojarzony jest ze średniowieczem to wskazuje się że pierwsze piekarnie powstały w starożytnej Grecji, źródła mówią, że znano wówczas około 70 rodzajów pieczywa, więc wybór był imponujący.
Realizację tego zadania Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” zapoczątkował w 2019 r. i spotkała się ona z bardzo dużym zainteresowaniem nie tylko wśród młodzieży ale również zainteresowane promocją były piekarnie. Głównym celem stawianym w obecnym projekcie jest budowanie świadomości zdrowej diety w oparciu o przetwory zbożowe poprzez pokazywanie ich właściwości oraz jakości oraz wpływu na nasze zdrowie. Przewidziane w zadaniu działania pośrednio edukują młodzież na temat prawidłowego żywienia i pozwalają poznać prawdziwe wartości pieczywa walcząc z nieuprawnionymi złymi opiniami i budują jego pozytywny wizerunek. Promocja pieczywa odbywała się będzie w lokalnych piekarniach i będzie dotyczyła również promocji dobrego lokalnego rzemiosła.
Zadanie skierowane jest do dzieci i młodzieży, nauka i praktyka potwierdzają znaczenie kształtowani pozytywnych nawyków żywieniowych w tym przedziale wiekowym i w tej grupie konsumentów. Przekaz wiedzy i informacji podany w ciekawej formie ma kształtować dobre nawyki żywieniowe oparte na wiedzy potwierdzone przez naukę. Młode pokolenie należy zainteresować, wciągnąć, zaskoczyć aby chcieli w tym uczestniczyć. Stąd też w ramach projektu proponujemy odwiedziny w piekarniach, lepienie wypieków, podglądanie procesów technologicznych a wreszcie degustowanie świeżo przygotowanych produktów piekarniczych.
W ramach projektu chcemy zorganizować:
- około 30 spotkań dla dzieci i młodzieży w 20 lokalnych piekarniach w ramach „drzwi otwartych”
- drzwi otwarte w Centrum Konferencyjno Szkoleniowym w Warszawie z udziałem uczniów okolicznych szkół
- zorganizowanie seminarium dla przedstawicieli Samopomocy Chłopskiej prowadzącej wypiek pieczywa
- uzupełnienie działań promocyjnych
Niestety panująca pandemia związana z COVID -19 , mocno ogranicza nasze działania i powoduje, że zmuszeni jesteśmy ciągle przesuwać terminy realizacji naszych zamierzeń i planów. Dlatego też, planowane warsztaty odbędą się najszybciej jak to będzie możliwe, jednakże nie wcześniej niż na wiosnę 2021 roku.
Opracowała: Aneta Englot
Zadanie „Promocja pieczywa wśród młodzieży w Światowym Dniu Chleba – kontynuacja” dofinansowane z funduszu promocji Ziarna, Zbóż i Przetworów Zbożowych
Nadzór nad działalnością Krajowego Związku sprawuje 26 osobowa Rada Nadzorcza, której przewodniczy Marek Kowalski.